Κυρίαρχο στοιχείο για τις γυμνασιακές τάξεις είναι να μάθει ο μαθητής ν΄ αγαπά το σχολείο και να θέτει ακαδημαϊκούς στόχους ( π.χ. ¨Θέλω να σπουδάσω…¨, ¨θέλω να γίνω…¨ ) που του δείχνουν το δρόμο που πρέπει ν’ ακολουθήσει για να μπορέσει να αποκτήσει τις θεμελιώδεις γνώσεις προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι πρώτοι ¨μετέωροι¨ στόχοι του.
Μαθαίνει να διαβάζει σωστά και να απαντά ολοκληρωμένα στις ασκήσεις.
Συστηματοποιεί τη μελέτη του, μαθαίνει να διαχωρίζει το ουσιώδες από το επουσιώδες, το κύριο από το δευτερεύον.
Οργανώνει τον χρόνο του και μαθαίνει να προγραμματίζει το διάβασμά του.
Εισπράττει τις πρώτες επιβραβεύσεις και τις συνδέει με τις πρώτες επιτυχίες στα γραπτά διαγωνίσματα, καθοριστικό στοιχείο για τη διαμόρφωση της προσωπικότητάς του, επειδή αυτοχαρακτηρίζεται και κατατάσσει τον εαυτό του σε μια κλίμακα αξιολογική που συνδέεται με τη βαθμολογία του κι ως εκ τούτου έχει αντίκτυπο θετικό ή αρνητικό στην αυτοπεποίθηση και στην αυτοεκτίμησή του που τον συνοδεύει σ ’όλα τα μαθητικά του χρόνια και του επιτρέπει να βάζει ¨ψηλά ή μη τον πήχη¨ των προσδοκιών του και των στόχων του.
Στόχος μας, λοιπόν, είναι οι μαθητές μας ν’ αποκτήσουν τη φιλοσοφία του καλού μαθητή, να ενθαρρυνθούν σε κάθε τους προσπάθεια και ν’ αποκτήσουν την κατάλληλη υποδομή για να έχουν στέρεες βάσεις, όπου θα χτίσουν με υπομονή και με μεθοδικότητα το οικοδόμημα της μελλοντικής τους σταδιοδρομίας.